Saturday, September 11, 2010

Kenapa Hobi Aku Naik GUNUNG???

Hahaha..aku pn x paham la sejak bile aku suka naik gunung ni. Kalu nk ingatkn balik mse aku buat diploma kt Arau dlu. Mse tu tahun 2007 kalu x silap, aku join kelab rekreasi kt UiTM Arau. Nama kelab tu Kereks!!! (PERGHH NAMA X BOLE BLAH). Bile first time aku pg AGM KEREKS ni mmg aku tgok senior2 muka semua mcm muka pecah masuk rumah orang(kire otai la)..hahaha.. Aku rse mgkin bile msuk kelab ni bole la aku kuarkn peluh sikit kn dr duk terguling2 dlm bilik xtau nk buat ape..So, aku & roomates (ayu,nija,far) plus hasmy pn joinlah kelab ni. Mse tu yuran murah je RM5 sorg.

Nak dijadikan cerita, salah satu aktiviti KEREKs semester tu adalah berkayak. Seingat aku kitorg berkayak dr Sg Gua Kerbau ke Jitra. Mmg best lar citer die. Time tu bru aku tau Kereks ni mmg lengai! Sbb x silap aku time tu tukang msk kna balik so aku kna ganti. Dah la aku x reti msk!!! tp xpe aku confident hahaha...kakak kereks tu ckp nk msuk pe n etc..aku pn ikut je..cmpur2 semua jadilah msakan pertama aku yg x pernah msk ni.. ok la de rse sikit..kui kui kui..

First time aku berkayak, letih tu x payah ckp la rse mcm nk terjun je dlm sungai tu haha..tp sbb semangat aku bkobar2 sbb bru join kelab Kereks ni so kna la tunjuk yg terbaik dpan2 senior..ececece hahaha (xde maknenyer). tp mmg best la kenal rmai kwn2 yg x pernah kenal sebelum ni.. kalu x mmg aku duk sekelompok budak2 akaun je la.. x maju langsung!

Baru aku tau berkayak tu mcm mne. Nk pegang paddle tu mcm mne. Cara nk kayuh paddle tu pn lain..


Video bwh ni mse dh nk balik dah..(^_^)



Aku rase aku blaja sesuatu la dr kelab ni. Mse ni lah ko nak kenal sape kwn ko sape lawan ko. Bole tgok perangai kwn msg2 secara transparency PUNYA!!! Tp Alhamdulillah kawan2 aku semua baik! Heheehe.. Program ni wt aku & kwn2 lagi rapat dan erat. Langsung x menyesal! Beselah penat tu adat la kalu wt outdoor activities ni kn. Bile dah habis rase lega pastu rse mcm nk wat lagi.. Benda ni bersambung2 sehinggalah aku start terjebak dgn mendaki gunung yg pertama! (SUKU-IRAU; Trans Jerging)







No comments:

Post a Comment