Saturday, September 11, 2010

Aidilfitri 2010






Alhamdulillah. Aku bersyukur ke hadrat Illahi. Sebelum tiba bulan Syawal yg mulia, aku sememangnya menikmati bulan Ramadhan itu. Bulan Ramadhan yg akan ku rindui. Insyallah kite berjumpa lagi tahun depan. Aku xtau kenapa, tp aku dpt rasa nikmat yg Allah bg tu. Aku gembira dgn perubahan aku sekarang. Aku bersyukur. Terima kasih Allah. Kau bawalah aku ke jalan yg benar. Semoga aku mendapat kebahagiaan haqiqi dari-Mu. Amin~


Sebenarnya bukan senang utk mencari kebahagiaan malah lagi senang utk disesatkan. Islam itu bukan menambahkan beban kepada umatnya malah memudahkan umatnya supaya berfikir mencari jalan yg diredhai Allah. Sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih dan Penyayang. Bila tiba bulan Ramadhan, kita perlu menahan nafsu lapar, dahaga, malah nafsu2 yg lain juga di bulan ini. Tetapi kita kena ingat, bahawa baki selama 11 bulan lg itu setan sudah didik kita utk mengingkari perintah Allah. Pelbagai cara mereka lakukan supaya kita tidak patuh pd suruhan Allah. Jadi, utk kita menahan hasutan setan itu haruslah juga kita mempraktikkan puasa selepas Ramadhan. Di bulan Syawal, kite diharuskan Puasa 6. Then, lpas tu kite bole praktis puasa hari isnin dan khamis.. Kalu students tu aku tau korg leh buat punya. Insyallah. Alang2 nak save budget kn. Lebih baik puasa kn dapat pahala. Lgpun nk dekat2 akhir sem ni mesti duit da nk habis. jadi praktikkan lah ye!

No comments:

Post a Comment